0 یکشنبه 30 خرداد
توضیحات نوذرپور درخصوص حاشیه سازی درباره باغ‌های منطقه

توضیحات نوذرپور درخصوص حاشیه سازی درباره باغ‌های منطقه

«شهرداری منطقه ٢٢» در فهرستی که ساین روزنامه نگار منتشر کرده وجود دارد. فهرستی که در آن به غیر از منطقه ٢٢، تعاونی مسکن کارکنان و اعضای بسیج شهرداری تهران و تعاونی مسکن کارکنان شهرداری هم وجود دارد و همین عناوین در کنار سازمان‌هایی چون تأمین اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشته است. در این میان، علی نوذرپور، شهردار منطقه ٢٢ در واکنش به حضور این منطقه در فهرست می‌گوید: :منطقه ٢٢ تملک ندارد. در محدوده ٢٢ باغ‌هایی وجود دارد که ممکن است منظور این باغ‌ها باشد یا ممکن است منظور تعاونی‌های وابسته به شهرداری باشد که تقریبا تمام تعاونی‌ها در منطقه ٢٢ است. بخشی از تعاونی‌ها وابسته به شهرداری است، اما معاونت‌ها و سازمان‌های دولتی هم تعاونی دارند که ممکن است در باغ‌های منطقه باشد.» او می‌گوید که نمی‌داند چرا نام منطقه ٢٢ در این فهرست است؛ با وجود آن‌که در این منطقه باغ کمی وجود دارد و اکثر باغ‌ها مربوط به مناطق یک و دو است: «از سوی دیگر درخواست ساخت‌وساز و مسیر صدور پروانه ساختمانی به‌خصوص در منطقه ٢٢ بسیار طولانی است. افرادی که در این منطقه توانسته‌اند مجوز بگیرند چند سالی درگیر بوده‌اند و تنها کسانی از سد این ماجرا گذشته‌اند که عوارض و حقوق شهرداری را به‌صورت کامل پرداخت کرده‌اند.:
نوذرپور می‌گوید کسی که زمینش باغ است، متخلف نیست و زمانی که مجوز جدیدی صادر می‌شود باید حقوقی برای افرادی که در قانون قبلی بوده‌اند، قایل شد به گفته شهردار منطقه  22 نمی‌توان با مسائل، انتزاعی برخورد کرد. شورای پنجم خودش مصوبه برج-باغ را لغو کرده و خود همان شورا از میان این همه پرونده ٦٢ پرونده را به‌دلیل این‌که مراحلشان را طی کرده بودند، مجوز داده است. این شورا محدودیت‌های فراوانی برای ذینفعانی که باغ داشتند و مراحلی را هم طی کرده‌اند، ایجاد کرده است. بسیاری از اینها ممکن است  متعلق به بنیادها و سازمان‌ها باشند که زمینشان را به افراد حقیقی فروخته‌اند.» 
به گفته شهردار منطقه ٢٢، شهرداری‌ها در آینده با پرونده‌های بسیاری روبه‌رو خواهند شد که مدعی هستند و درگیری‌هایی به وجود خواهد آمد با افرادی که بخشی از راه را طی کرده‌اند که باید فکری برای آن هم کرد.

برچسب ها شهردار منطقه 22 تهران روزنامه شهروند مدیریت شهری

مطالب مرتبط

گسترش حمل و نقل عمومی و تسهیل دسترسی در منطقه ۲۲

خطوط جدید ۱۰، ۹ و ۱۱ مترو می تواند به گسترش حمل و نقل عمومی و تسهیل دسترسی در منطقه ۲۲ منجر شود. این خطوط در طرح تفصیلی و طرح جامع حمل و نقل ریلی مصوب شده و پس از ابلاغ مدل اقتصادی توسط شرکت مترو، امسال حفاری مترو در این منطقه آغاز می شود.

توضیحات نوذرپور درخصوص حاشیه سازی درباره باغ‌های منطقه

بعد از گذشت دو هفته از تصمیم شورای شهر برای دادن مجوز ساخت‌وساز در ٦٢ باغ تهران، همچنان این خبر داغ است یکی از روزنامه‌نگار در توییتی فهرستی را منتشر کرد که در آن تعدادی از مالکان این ٦٢ باغ حضور داشتند.

تغییر ذهنیت شهروندان نسبت به فساد در شهرداری

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه در طرح «حیات شبانه» تاکنون برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است، گفت: طرح «خیابان محلی برای زندگی» نیز برای زنان کارآفرین ایجاد اشتغال کرده است.

گفت و گو علی نوذرپور با خبرگزاری تسنیم

علی نوذرپورشهردار منطقه22،در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه بیمارستان فوق تخصصی پروفسور سمیعی اظهار کرد: این بیمارستان توسط خیریه امام رضا(ع) احداث و پیگیری شده است و شهرداری هیچ نقشی در این پروژه نداشته است.